|
Potteromaniak Forum Potteromaniaków i Szkoła Magii
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Julianna Angel
Masterowa
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: <Miasto Aniołów>
|
Wysłany: Wto 19:12, 21 Lut 2006 Temat postu: Księga zaklęć |
|
|
ZAKLĘCIA ATAKUJĄCE I POMOCNICZE - XXXX
ZAKLĘCIA OBRONNE I PRZECIWZAKLĘCIA - XXXX
ZAKLĘCIA ZAKAZANE, NAJCZĘŚCIEJ KOŃCZĄ SIĘ WIZYTĄ W AZKABANIE - XXXX
ACCIO - zaklęcie przywołujące wybraną rzecz (przybycie), z łaciny accio oznacza "przywołać".
ALOHOMORA - zaklęcie otwierające zamki drzwi, okien, kufrów, itp. (ALOHOMORA znaczy otwarcie).
APARECJUM - zaklęcie, ktore powoduje, że widzialnym staje się to, co było niewidzialne (APARECJUM znaczy ujawnianie).
AVADA KEDAVRA - zaklęcie uśmiercające, zakazana klątwa zabijająca (śmierć natychmiastowa), "wymaga potężnej mocy magicznej", za użycie tego zaklęcia grozi dożywotnie przebywanie w Azkabanie.
AVIS - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki wylatują małe ptaszki (zaklęcia tego użył pan Ollivander podczas sprawdzania różdżki Wiktora Kruma przed Turniejem Trójmagicznym).
CARPE RETRACTUM - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Tworzy z różdżki magiczną linę za pomocą której możemy przyciągać przedmioty lub zostać do czegoś przyciągnięci.
CHŁOSZCZYŚĆ - zaklęcie, które czyści różne przedmioty
CONFUNDUS - zaklęcie omamienia, człowiek, który jest pod jego wpływem, skłonny jest uwierzyć we wszystko to, czego pragnie rzucający to zaklęcie (confundo oznacza pomieszać).
CONJUNCTIVITUS - zaklęcie, które działa na oczy (oślepia). Wiktor Krum pokonał tym sposobem chińskiego ogniomiota.
COOLOPORTUS - zaklęcie zamykające drzwi, Hermiona i Harry użyli je kilkakrotnie, kiedy uciekali wraz z innymi przed śmierciożercami w Departamencie Tajemnic.
CRUCIO - zakazana klątwa Cruciatusa, która zadaje ból krzyżowy - zaklęcie niewybaczalne, sprawia ofierze wielki ból , nazwa tego zaklęcia wzięła się od łacińskiego czasownika "cruciare" co oznacza "torturować".
DELETRIUS - zaklęcie powodujące zniknięcie tego, co wyczarowała różdżka, przeciwzaklęcie do Prori Incantatem (przeciwność).
DENSAUGEO - zaklęcie, które powoduje, że osobie, na którą je rzucono w przerażający sposób rosną przednie zęby.
DEPULSO - wysyła impuls za pomocą którego można przewracać lub przesuwać różne przedmioty.
DIFFINDO - zaklęcie, które przecina sznury, sieci i wszelkie roślinne formy życia, przydatne na lekcjach zielarstwa.
DISSENDIUM - zaklęcie powodujące otwieranie np. przejścia do Hogsmeade w garbie jednookiej czarownicy (Dissendium znaczy przeciwieństwo zakończenia).
DISILLUSION - inaczej Czar Rozpłynięcia; zaklęcie, po którym człowiek nie staje się niewidzialny lecz jego ciało zlewa się z otoczeniem i wtapia się w nie tak samo, jak w przypadku kameleona.
DRACONICUS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego smoczka.
DRĘTWOTA - zaklęcie wywołujące zesztywnienie całego ciała. Bardzo przydatne zaklcie
ENERVATE - zaklęcie przywracające przytomność, niweluje skutki zaklęcia oszałamiającego, przeciwzaklęcie do Drętwoty.
ENGORGIO - zaklęcie powiększające (Energia).
EVANESCO - pod wpływem tego zaklęcia znikają przedmioty i eliksiry.
EXPECTO PATRONUM - zaklęcie zwane Patronusem, na dźwięk którego pojawia się Patronus - rodzaj pozytywnej siły zwalczającej dementorów. Jest projekcją tego, czym żywi się dementor, czyli nadziei, szczęścia, woli przeżycia, ale nie może odczuwać rozpaczy jak prawdziwy człowiek, więc dementor nic mu nie może zrobić. Jest to bardzo trudne zaklęcie, wielu wykwalifikowanych czarodziejów ma z nim trudności.
EXPELLIARMUS - zaklęcie rozbrajające (znaczy wyrzucać rozbrajać).
FERAVERTO - tym zaklęciem profesor McGonagall zamieniła ptaka w kielich.
FERULA - zaklęcie unieruchamiające i bandażujące zranioną nogę, magiczny opatrunek (opatrzenie).
FIDELIUS - niesłychanie złożone zaklęcie, polegające na zdeponowaniu tajemnicy w duszy żywego człowieka. zaklęcie, dzięki któremu jedna osoba chroni sekret powierzony jej przez drugiego człowieka. Tak długo, jak ta osoba sama nie zechce go wyjawić, nikt tego sekretu nie pozna.
FINITE INCANTATEM - zaklęcie niwelujące działanie innych zaklęć (to samo co neutralizacja).
FLAGRATE - zaklęcie powodujące zaznaczanie terenu ognistym X. Hermiona użyła tego zaklęcia w V tomie żeby zaznaczyć drzwi w Departamencie Tajemnic.
FLIPENDO - zaklęcie powodujące przesunięcie lub odpychanie przedmiotów i potworów (odwrócenie przesunięcia).
FURNUNCULUS - zaklecie to powoduje ze wrog obrasta grzybami.
GLACIUS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Jest to zaklęcie zamrażające wodę w lód.
IMPENDIMENTO - zaklęcie spowalniające atakujacego.
IMPERIO - zaklęcie dające czarodziejowi całkowitą kontrolę nad wybrana osobą. Zakazana klatwa Imperiusa. Za uzycie tego zaklecia grozi Azkaban.
IMPERVIUS - zaklęcie odpychające wodę, dobre dla "okularników" ponieważ krople deszczu nie osiadają na szkłach.
INCANCERUS - zaklęcie powodujące wytworzenie grubych lin, które zwiążą przeciwnika. Tym sposobem profesor Umbridge związała centaura Zakałę w Zakazanym Lesie
INCENDIO - zaklęcie powodujące, że płonie ogień w kominku.
LAPIFORS - zaklęcie wymyślone przez twórców gry HPiWA. Zamienia ono figurkę w małego króliczka/zajączka
LEGILIMENS - zaklęcie, które umożliwia wkradnięcie się do czyjegoś umysłu i zobaczenie wspomnień tej osoby.
LINIA WIEKU - zaklęcie, którego użył Dumbledore w HPiCO, by nie dopuścić uczniów poniżej 17-ego roku życia do wzięcia udziału w Turnieju Trójmagiczym.
LOCOMOTOR - zaklęcie powodujace przemieszczenie, lewitację przedmiotu i możliwość sterowania nim za pomocą różdżki. Działanie podobne do Mobiliarbus (z łaciny: locatio - umieszczenie, locus - miejsce, przestrzeń, moto - poruszać)
LOCOMOTOR MORTIS - zaklęcie zwierające nogi.
LUMOS - zaklęcie, które powoduje, że zapala się światełko na końcu różdżki i oświetla pomieszczenie (blask).
MOBILIARBUS - zaklęcie powodujące przemieszczanie się przedmiotów.
MOBILICORPUS - zaklęcie umożliwiające przenoszenie nieprzytomnej osoby, jakby niewidzialne sznurki pociągały za przeguby, szyję i kolana.
MORSMORDRE - wywołuje znak ciemności - Mroczny Znak (znak mordu).
NOX - gasi światło na końcu różdżki, przeciwzaklęcie do Lumos ("anty blask").
OBLITERATION - to zaklęcie zaciera ślady na ziemi
OBLIVIATE - zaklęcie zapomnienia, które powoduje zanik lub modyfikację pamięci, użyte przez Lockhart'a spowodowało eksplodowanie złamanej różdżki Rona z siłą małej bomby.
OCULUS REPARE - zaklęcie naprawiające stłuczone okulary.
ORCHIDEUS - zaklęcie wyczarowujące kwiaty, użył go pan Ollivander sprawdzając różdżkę Fleur Delacour przez Turniejem Trójmagicznym.
PAKUJ - zaklęcie, które pakuje ubrania
PESKIPIKSI PESTERNOMI - zaklęcie mające poskromić chochliki kornwalijskie.
PETRIFICUS TOTALUS - zaklęcie Pełnego Porażenia Ciała, powoduje petryfikację czyli paraliż całego ciała (totalna petryfikacja).
PORTUS - zaklęcie zamieniające przedmiot w świstoklik.
PRIORI INCANTATEM - zaklęcie, które umożliwia wykrycie ostatniego zaklęcia rzuconego przez daną różdżkę.
PROTEGO - zaklęcie tarczy, powoduje wytworzenie tarczy ochronnej, która odbija zaklęcia.
QUIETUS - przeciwzaklęcie do Sonorus (cisza), powoduje zmniejszenie siły głosu do normalnego poziomu.
REDUCIO - zaklęcie pomniejszające. REDUCIO jest przeciwzaklęciem do Engorgio (zaklęcie powiększjące).
REDUCTO - zaklęcie redukujące
RELASHIO - zaklęcie, które powoduje, że z różdżki tryskają iskry, może też spowodować strzelanie ukropem, co stało się w jeziorze.Zaklecie to sluzy do obrony przeciw Druzgotkami
REPARO - zaklęcie służące do naprawiania, na przykład rozbitej szyby.
RICTUSEMPRA - zaklęcie wyzwalające z różdżki potężny snop żółtego światła, który godzi w przeciwnika z ogromna siłą. Jest to zaklecie rozsmieszajace.
RIDDIKULUS - zaklęcie obezwładniające bogina, zmusza go do zamienienia się w coś zabawnego.
SERPENSORTIA - zaklęcie, które wyczarowuje węża z różdżki.
SILENCIO - zaklęcie uciszające, które odbiera głos temu, na kogo zostało rzucone.
SKURGE - zaklęcie oczyszczające z różnych zanieczyszczeń, usuwa klejącą i niebezpieczną ektoplazmę.
SONORUS - zaklęcie wzmacniające głos, użył go Ludo Bagman podczas komentowania finału Mistrzostw Świata w quidditchu.
SPONGIFY - zaklęcie wymyślone przez autorów gry HP i KT. Polega ono na rzuceniu czaru na znak sprężyny i wskoczenie na nią. Wysoki skok gwarantowany!!
TARANTALLEGRA - zaklęcie, które wywołuje taniec przeciwnika wbrew jego woli, zmusza nogi do tańca.
TORTURA TRANSMUTACJI - zaklęcie powodujące transmutację osób, ale wiąże się z tym także okropny ból.
UROK NAROWISTOŚCI - zaklęcie, które powoduje narowistość latającej miotły.
UROK POPLĄTANIA JĘZYKA - zaklęcie, przy pomocy którego podobno Gilderoy Lockhart wyleczył wieśniaka z Transylwanii.
VIPERA EVANESCA/IVANESCA - zaklęcie użyte w filmie "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Rzucił je Snape na węża, z którego zostało tylko trochę pyłu."vipera" czyli "wąż", "żmija" i "evanesco" czyli "usunąć coś".
WADDIWASI - odblokowanie otworu, na dźwięk tego zaklęcia rzuconego przez profesora Lupina, z dziurki od klucza wystrzeliła grudka gumy do żucia i trafiła prosto w dziurkę nosa Irytka.
WINGARDIUM LEVIOSA - zaklęcie, na dźwięk którego latają różne przedmioty.
WSKAŻ MI - zaklęcie, które powoduje, że różdżka obraca się na północ.
ZAKLĘCIE BĄBLOGŁOWY - czar powodujący wytworzenie się wielkiej bańki powietrza, dzięki której można oddychać pod wodą. Użyli go Fleur Delacour i Cedrik Diggory podczas drugiego zadania Turnieju Trójmagicznego.
ZAKLĘCIE BUJNEGO OWŁOSIENIA - pod wpływem tego zaklęcia włosy rosną do gigantycznych rozmiarów (dodała Basia).
ZAKLĘCIE HOMOMORFICZNE - czar, który powoduje zamienienie się w normalną postać człowieka, który został poddany transmutacji lub transformacji
ZAKLĘCIE KAMELEONA - zaklęcie, które powoduje, że ciało przybiera barwę otoczenia.
ZAKLĘCIE NIENANOSZALNE - umożliwia ukrycie budynku w taki sposób, aby nie było go na mapie i żeby żaden czarodziej go nie znalazł.
ZAKLĘCIE ODSYŁAJĄCE - zaklęcie odwrotne do zaklecia przywolujacego; w HPiCO Neville niechcący (albo chcący) rzuca je na Flitwicka
ZAKLĘCIE PODUSZKUJACE - (nie wiem jak to jest przetłumaczone, w każdym razie jest w "Quidditch przez wieki") polega na wyczarowaniu niewidzialnej poduszki na trzonku miotły, bardzo pożyteczne zaklęcie biorąc pod uwagę fakt, że większość zawodników Quidditcha to mężczyźni
ZAKLĘCIE PROTEUSZA - jest to zaklęcie, którego użyła Hermiona, do zaczarowania fałszywych galeonów. Jeżeli Harry ustalił nową datę spotkania GD, to zmieniał cyfry na swojej monecie, a wtedy Zaklęcie Proteusza powodowało, że wszystkie monety również się zmieniały i członkowie GD natychmiast wiedzieli o nowym terminie spotkania. Jest to trudne zaklęcie, wymagane na poziomie owutemów. Zaklęcie i skutki jego działania są opisane w tomie 5 w polskim wydaniu na stronie 442
ZAKLĘCIE SWOBODNEGO ZWISU - użył je Zgredek w HPiKT, przy okazji robiąc okropny bałagan w domu Dursley'ów; polega na lewitacji przedmiotów, coś jak WINGARDIUM LEVIOSA.
ZAKLĘCIE TRWAŁEGO PRZYLEPCA - zaklęcie, którym pani Black i Stworek skutecznie uprzykrzają życie mieszkańcom domu przy Grimmauld Place 12.
ZAKLĘCIE ŻARŁOCZNOŚCI - jak sama nazwa wskazuje, zaklęcie powoduje na przykład szybki wzrost roślin. Tym zaklęciem Hagrid powiększył swoje dynie na "Noc Duchów".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lily
Z-ca Dyrektorki
Dołączył: 20 Lut 2006
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Privet Drive
|
Wysłany: Wto 20:24, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
Levicorpus - podnosi atakowanego do gory nogami.
Sectumsempra - sprawia ze cialo atakujacego pokrywa sie ranami z ktorym obficie tryska krew.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Julianna Angel
Masterowa
Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: <Miasto Aniołów>
|
Wysłany: Wto 20:29, 21 Lut 2006 Temat postu: |
|
|
ok już zaraz zmienie dzieki za spostrzegliwość ,tak trzymać no myśle ,że sie rozkręci
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Samantha Weasley
Wróżbita
Dołączył: 11 Kwi 2006
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nora
|
Wysłany: Czw 15:45, 13 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja kiedyś chciałam zrobić księgę zaklęć! Ale nie miałam za dużo czasu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
JULIA BLACK
Gość
|
Wysłany: Pią 13:24, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
JA UMIEM CZAROWAĆ!!!!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Czw 14:47, 12 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
I CI SIĘ CHCIAŁO TO WSZYSTKO PISAĆ????!!!!!!!!!!!! ALE JEST SUPER!!!!!!!!!!
|
|
Powrót do góry |
|
|
Miesem
Czarodziej
Dołączył: 25 Kwi 2007
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:24, 25 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Syriuszka
Mag
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Nałęczów
|
Wysłany: Wto 16:57, 18 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
Masz duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużą wiedzę z zaklęć. : D
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
mariolwo
Mugol
Dołączył: 20 Cze 2023
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:56, 20 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
A co zrobić żeby zniknąć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|